Uutislistaukseen

Tekeekö lähetystyö maailmasta paremman paikan? Kuuntele Millä mitalla? -podcastin ensimmäinen jakso

"Väkisin me viedään omaa kulttuuria mukana.…Se että sulla on Niken lenkkarit, erottaa sut ihmisistä nepalilaisessa kylässä."

Potretti Olli Pitkänen.

Miksi kirkko tahtoo tehdä töitä toisissa maissa? Kannattaako lähetystyölle lahjoittaa rahaa tai aikaa? Mitä tehdä, kun ilmastonmuutos, köyhyys ja maailman kriisit ahdistavat?

Lähetystyön ja kehitysyhteistyön asiantuntija Olli Pitkänen työskentelee Thaimaassa Suomen Lähetysseuran aluepäällikkönä. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus työstä mm. Afrikassa, Lähi-Idässä ja Aasiassa.

Pitkänen väittää, että lähetystyö tekee maailmasta paremman. Apu menee perille, ihmisoikeudet lisääntyvät ja vapaus lisääntyy. Kirkko ei voi olla tekemättä lähetystyötä. Lähetystyö on ruohonjuuritason kansalaisjärjestötoimintaa, joka toimii senkin jälkeen, kun kehitysprojekti päättyy ja lähetysjärjestön työ jatkuu toisaalla. Kanssakeskustelijana toimii pastori Juhana Sihvo.
Tervetuloa Millä mitalla podcastin maailmaan!

Millä mitalla on Porvoon suomalaisen seurakunnan toimittama podcast, jossa käsitellään ajankohtaisia ilmiöitä uskon, toivon ja rakkauden näkökulmasta.

Meidän ensimmäinen podcast kestää 36 minuuttia.

Kuuntele tästä

2021-05-18 11:05:26.0