Tyhjä syli

Muistokivi kuolleille lapsille ja tahattomalle lapsettomuudelle

Muistokivi on tarkoitettu lapsettomuuden kanssa kamppaileville, lapsen tai sikiön menettäneille ja niille, jotka tarvitsevat paikan, jossa surra.

Missä kivi sijaitsee?

Muistokivi sijaitsee Näsinmäen hautausmaalla lähellä muistolehtoa.

Älä jää yksin

Muista, että et ole yksin. Voit saada keskusteluapua Porvoon suomalaisesta seurakunnasta. Päivystävä pappi vastaa puhelimeen arkisin klo 913 numerolla 019 661 12 12.

Voit myös ottaa yhteyttä Kirkon keskusteluapuun chatin kautta, puhelimitse tai kirjeitse.

Tukea voi saada myös lapsettomien yhdistys Simpukka ry:stä ja KÄPY lapsikuolemaperheet ry:stä.

Kuolleiden lasten päivää vietetään 23. syyskuuta ja lapsettomien päivää äitienpäivää edeltävänä lauantaina.

Tyhjän sylin muistokiven taustaa

Muistokivi vihittiin käyttöön syyskuussa 2023.

Aloite: Emilia Mattsson Nortamo, Porvoon Naisliiton puheenjohtaja.
Työt: Porvoon seurakuntayhtymän hautauspalvelu.
Rahoitus: Porvoon kaupunki, Luciainsamling av Borgåbygdens ungdomsförbund, Borgånejdens marthor, Kvinnoförbundet i Borgå ja RKP Porvoossa.