käsissä vadelmia.

Taloudellinen tuki

Diakoniatyö voi tukea sinua ja perhettäsi taloudellisissa vaikeuksissa. Taloudellinen tuki on harkinnanvaraista, tilannesidonnaista ja kertaluonteista. Asiakkaan tiedot kirjataan diakonian asiakasohjelmaan luottamuksellisesti. Avustuksia emme myönnä esim. vuokrarästeihin, ulosottoihin ja lainanlyhennyksiin. Näissä asioissa sinua pyritään auttamaan rahaneuvonnan kautta. Yleisin taloudellisen tuen avustusmuoto on ostolupa ruokakauppaan.

Taloudellista avustusta hakiessasi sinun tulee lähettää viimeisin tiliote kokonaisuudessaan ja mahdolliset toimeentulotukipäätökset joko valokuvana matkapuhelimella, sähköpostiin skannattuna tai diakoniatoimiston postilaatikkoon Lundinkatu 5. Avustusasiat käsitellään kerran viikossa.

Diakoniatyön avustukset 2023

Ajanvaraus avustuksen hakuun puhelimitse tiistaisin klo 10-14 puh. 019 6611 231

Diakoniavastaanotto tiistaisin klo 10-11 osoitteessa Lundinkatu 5. Diakoniatoimisto sijaitsee seurakuntakodin 1. kerroksessa.

Talous hallintaan

Miksi rahasta on niin vaikea puhua? Ja juuri siitä pitäisi puhua - Raha-asiat koskettavat meistä jokaista ja niiden kanssa on pelottavan helppo saada itsensä solmuun ja ahdistuneeksi.

Haluatko saada taloutesi hallintaan, apua ja tukea arjen raha-asioiden hoitoon ja talouden suunnitteluun?

Diakoniatyön vapaaehtoiset Raharinkiläiset antavat ilmaista tukea talouden suunnitteluun, opastavat sähköisessä asioinnissa (verkkopankki, tukien hakeminen) ja miettivät yhdessä kanssasi, kuinka saada arjessa rahat riittämään. Raha-asiain neuvontaringin vapaaehtoiset ovat vaitiolovelvollisia ja ammattitaitoisia.

Ota yhteyttä suoraan diakoniatyöntekijään, yhteystiedot löydät täältä.

Seurakuntien diakoniatyön ja Kotimaanavun kautta jaetaan taloudellista tukea tapahtuma-alan ihmisille

Tapahtuma-alan ihmisillä on hätä – rahat eivät riitä ruokaan, vuokraan tai laskuihin. Selviytyminen koettelee myös mielenterveyttä.

Koronaepidemian aiheuttama kriisi alkoi tapahtuma-alalla yli vuosi sitten, kun Suomen hallituksen päätöksellä toteutettu tapahtumien sulku jätti kymmeniä tuhansia ihmisiä ympäri Suomen äkillisesti ilman töitä ja toimeentuloa.  Suuri osa tapahtuma-alalla työskentelevistä ihmisistä on yksinyrittäjiä tai freelance-työntekijöitä ja erityisesti he ovat olleet taloudellisten tukijärjestelmien väliinputoajia.

Tapahtumateollisuus ja Kotimaanapu yhdessä ovat järjestäneet kampanjan, jossa kerätään ja viedään apua sitä tarvitsevien ihmisten arkeen.

Taiteilijoiden lisäksi tämä apu on tarkoitettu aivan kaikille tapahtuma-alalla työskenteleville / yrittäjille ja koronarajoitusten vuoksi työnsä menettäneille: tapahtumatuottajille, teknikoille, roudareille, messurakentajille, keikkabussin kuljettajille, jne.

Kampanjan ja Pidä huolta -konsertin ja myötä lahjoituksia on tullut ja apua on saatavilla.

Jos olet tapahtuma-alan töiden loppumisen vuoksi hädässä ja tarvitset taloudellista apua, ole yhteydessä oman seurakuntasi diakoniatyöhön. Avun saaminen ei edellytä kirkon jäsenyyttä.

Ota rohkeasti yhteyttä, Porvoon suomalaisessa seurakunnassa
ajanvaraus avustusten hakuun puhelimitse tiistaisin klo 10-14 puh. 019 6611 231

Tapahtumateollisuus ry on tapahtumaelinkeinon keskusjärjestö ja Suomen vaikuttavin tapahtumien puolesta puhuja.

Työt kielletty -kampanja - Tapahtumateollisuus ry

Kotimaanapu on hyväntekeväisyyspalvelu, joka auttaa monipuolisesti ja konkreettisesti vaikeuksissa olevia ihmisiä ympäri Suomen.

Kotimaanavulle suunnatuilla rahalahjoituksilla autetaan kriisien ja katastrofien uhreja Suomessa syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Lahjoitusvaroja käytetään avuntarvitsijoiden auttamiseksi taloudellisesti, tavara- tai ruoka-avun kautta tai muihin välttämättömiin toimiin, joiden avulla vaikeuksissa olevien elämänlaatua halutaan kohentaa.