Rippikoulut 2024

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin tapahtuu näiden sivujen kautta. Linkki rippikoulujen ilmoittautumiseen avautuu KE 15.11.-23 klo 17.00.

Kaikki ensi vuonna 15 vuotta täyttävät porvoolaiset kirkkoon kuuluvat nuoret saavat  postitse rippikouluesitteen ennen ilmoittautumisen alkamista.

Millaisia rippikouluja?
Leiririppikoulut sisältävät kaksi leirijaksoa sekä kokoontumisia kaupungissa leirijaksojen välissä.

Päivärippikoulu sisältää yhden päivän kokoontumisia keväällä Gammelbackassa ja päiväleirijakson Pappilassa.

Rippikoulun hyväksytty suorittaminen ja konfirmaatioon osallistuminen edellyttävät kaikkien jaksojen suorittamista. Seurakunta pidättää kaikki oikeudet rippikoulusuunnitelman muuttamiseen hakijoiden määrän selvittyä.

Rippikouluvalinnat

Rippikouluryhmiin valitaan 25 nuorta. Ilmoittautumisjärjestyksellä ei ole merkitystä. Usein toiveet keskittyvät muutamiin rippikouluihin, joten osan kohdalla yhtäkään viidestä toiveesta ei voida valitettavasti toteuttaa.

Myös muut kuin porvoolaiset nuoret voivat hakea Porvooseen rippikouluun, mutta etusijalla ovat porvoolaiset ja mukaan pääsee vain, mikäli ryhmässä on tilaa.  Rippikouluilmoittautumisesta kannattaa olla varmuuden vuoksi yhteydessä myös omaan kotiseurakuntaan.

Saat joulukuussa kotiisi kirjeen, jossa kerrotaan, mihin rippikouluun olet päässyt. Tätä ennen emme valitettavasti voi antaa puhelimitse tietoja rippikoulupaikoista, joten kannattaa odottaa kirjettä kärsivällisesti. Rippikoulujen ohjaajat ottavat yhteyttä ennen rippikoulusi ensimmäistä kokoontumista. Ensimmäisessä tapaamisessa saat yksityiskohtaisempaa tietoa rippikoulusi ohjelmasta.

Rippikoulun suorittaminen muualla

Mikäli porvoolainen nuori käy rippikoulun Porvoon ulkopuolella, tulee hänen ilmoittaa yhteystietonsa seurakuntayhteysjakson järjestämiseksi Porvoon suomalaisen seurakunnan nuorisotoimiston päivystykseen ke-to klo 15-17 puh 040 7112 780 viimeistään joulukuussa 2023.

Missä rippikoulut pidetään?

Leiririppikoulujen leirijaksoja järjestetään Jämsän Särkisaaressa, Janakkalan Rantalahdessa, Kotkan Ristiniemessä ja Porvoon Pellingissä sekä kokoontumisia kaupungissa leirijaksojen välissä.

Päivärippikoulu järjestetään Gammelbackan seurakuntakeskuksessa (Viertotie 1) ja Pappilassa (Suomenkyläntie 6).

Kehitysvammaisten päivärippikoulu Albert Edelfeltin koululla.

Pellingin kappeli sisäpuolelta. Seurakuntalaisia istumassa penkeillä ja kanttori soittamassa.

Lundinkatu 5 / Runeberginkatu 29, sisäpiha, kellarikerros
06100 PORVOO

Avoinna ke ja to klo 15-16.45.

Kasvatuksen asiantuntija
Lundinkatu 5