Organisaatio

Porvoon seurakuntayhtymään kuuluu kaksi seurakuntaa: Porvoon suomalainen seurakunta ja Borgå svenska domkyrkoförsamling. Seurakuntayhtymän ylin päättävänä elin on yhteinen kirkkovaltuusto, jossa Porvoon suomalaisella seurakunnalla on tällä kaudella 26 paikkaa.

Porvoon suomalaisen seurakunnan toimintaa johtaa seurakuntaneuvosto, johon kuuluu 16  luottamushenkilöä. Sekä yhteisen kirkkovaltuuston että seurakuntaneuvoston jäsenet valitaan seurakuntavaaleilla neljän vuoden välein.

Seurakunnassa tehdään tiimityötä

Vapaaehtoisilla on seurakunnan toiminnassa tärkeä rooli. Heidän lisäksi Porvoon suomalaisessa seurakunnassa on tällä hetkellä noin 40 palkattua työntekijää. Työntekijät kuuluvat kukin oman työalansa ryhmään: diakonian, musiikin, lähetystyön, viestinnän, lapsi- ja perhetyön tai nuorisotyön tiimiin.

Tiimien lisäksi seurakunnassa toimii monialainen Länsi-Porvoon aluetyö, jonka toiminnan keskus on Gammelbackan seurakuntakeskus. Alueen asukkaiden oma aktiivisuus on keskeisessä roolissa myös Länsi-Porvoon seurakuntatoiminnassa.

Lisää aiheesta:

Työntekijöiden yhteystiedot.