nuoria veisukirjat kädessä.

Nuorten seurakuntakoulu SEKO

Mitä SEKO on?

SEKO antaa sinulle valmiuksia toimia isosena, kerhonohjaajana ja pyhäkoulunopettajana. Joitain työtehtäviä on tarjolla jo koulutuksen aikana. Koulutuksesta saamallasi todistuksella voi olla hyötyä hakiessasi koulu- tai työpaikkaa.

SEKO on kaksi lukukautta kestävä koulutus, joka alkaa elokuussa ja päättyy seuraavan vuoden toukokuussa.

SEKO kokoontuu n. kerran kolmessa viikossa. Koulutusillat ovat oman valinnan mukaan tiistaisin klo 17-19 tai keskiviikkoisin klo 17-19 nuortentila Alustassa, Lundinkatu 5, sisäpiha, kellarikerros.

Kuukausittaisten kokoontumisten lisäksi SEKOon kuuluu erilaisia ekstroja, kuten leirejä ja tapahtumia. Tämän lisäksi pääset harjoittelemaan hartauden pitämistä, osallistumaan messun toteuttamiseen sekä tekemään vapaaehtoishommia seurakunnan eri työmuodoissa.

SEKO-illat Alustassa klo 17-19 keväällä:

ti 16. tai ke 17.1.
ti 6.2. tai ke 7.2.
ti 27.2. tai ke 28.2.
ti 19.3. tai ke 20.3.
ti 23. tai ke 24.4.

Treenileirit Pellingissä ja niiden  valmistelut:
Treenileiri 1: 26.-28.1. (valmistelu ma 22.1. klo 16.30-18 Alustassa)

Treenileiri 2: 2.-4.2. (valmistelu ti 23.1. klo 16.30 Alustassa)

Treenileirit valitaan erikseen tulevien ohjeiden mukaan.

Muuta keväällä:

Lauantaina 4.5. tutustuminen kotikirkkoon tuomiokirkossa ja lähialueilla. Lisätietoja myöhemmin.

Torstaina 9.5. SEKO-valmistumismessu tuomiokirkossa ja valmistumisjuhla seurakuntakodilla, Lundinkatu 5.

Nuoren ajatuksia aiheesta miksi Sekoon:

”Seko on seurakunnan järjestämä koulutus. Koulutuksen käytyä pääsee tekemään erinäisiä seurakunnan tapahtumia. Näistä tärkeimpänä rippileiriä.
Seurakunnan tapahtumien järjestäminen on aivan yhtälailla hauskaa, kun niissä oleminen. Rippileiristä saa paljon irti myös isosena. Isosena pääsee myös järjestämään varhisleirejä. Näillä pääsee tutustumaan lasten intoon ja iloisuuteen.
Itse koulutus on itsestäänkin jo hauska kokemus. Siellä tapaa paljon uusia ihmisiä ja saa uusia ystäviä. Siellä oppii myös paljon elämän taitoja. Oppii käsittelemään joukkoja ja olemaan ryhmän johtaja.
Koulutuksesta saa myös etulyöntiaseman kesätyönhaussa. Näillä syillä olisi hyvä liittyä Sekoon. Se on monelle ollut yksi elämän tärkeimmistä titteleistä.”
–  Lassi Vilenius –

Mikäli haluat Linnakosken lukiossa opintopisteen SEKOsta, vie SEKOsta saatu todistus kansliaan.

nuorisotyönohjaaja
Lundinkatu 5