Yhteistyö seurakunnan ja Porvoon varhaiskasvatuksen kanssa

Porvoon suomalainen seurakunta tekee yhteistyötä Porvoon kunnallisen ja yksityisen varhaiskasvatuksen (päiväkodit ja perhepäivähoito) kanssa. Yhteistyötä tehdään Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden (Vasu) ja Opetushallituksen päivitettyjen ohjeiden mukaisesti.

Yhteistyö perustuu yhteiselle kasvatustehtävälle, jossa tuetaan lasten kokonaisvaltaista kasvua ja hyvää elämää.

Yhteistyön periaatteita kuvataan Kirkkohallituksen laatimien Kumppanuuden korien avulla. Korit ovat Yleissivistävä opetus, Perinteiset juhlat, Uskonnolliset tilaisuudet ja Kasvu ja hyvinvointi. Lue lisää Kumppanuuden koreistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Seurakunta päivittää vuosittain keväällä yhteistyötarjonnan tulevaa toimintavuotta varten. Syksy 2023  tarjontaan voit tutustua tästä.

Porvoon suomalainen seurakunta tarjoaa kaupungin varhaiskasvatukselle kevätkaudella 2024
mm. seuraavaa toimintaa:

PÄÄSIÄISNÄYTELMÄT

Pääsiäisnäytelmät perustuvat Raamatun kertomukseen pääsiäisen tapahtumista:
Näytelmät ovat Gammelbackan seurakuntakodilla (Viertotie 1) ti 26.3. – to 28.3. klo 9.15 ja klo 10. Seurakunta maksaa tarvittaessa bussikuljetukset.
Kyseessä on uskonnollinen tilaisuus (kori 3).
Ilmoittautumiset 26.2. mennessä: jenni.pihlaja (at)evl.fi

ESIKOULULAISTEN KIRKKOON TUTUSTUMINEN

Tervetuloa tutustumaan Porvoon tuomiokirkkoon.

Tutustumisajat ovat ti 7.5, ke 8.5. ja pe 10.5. klo 9 ja 10. Seurakunta maksaa tarvittaessa bussikuljetuksen. Kyseessä on yleissivistävä opetus, kori 1.

Ilmoittautuminen ma 8.4. mennessä  jenni.pihlaja@evl.fi

Tule tutustumaan Porvoon tuomiokirkkoon yhdessä 6-vuotiaan Samuelin kanssa.

YouTube-video

varhaiskasvatuksen ohjaaja