Lapsille ja lapsiperheille

Seurakunnassa me olemme kaikki Jumalan lapsia ja kuulumme Jumalan perheväkeen. Yhdessä me kasvamme perheenä ja yksilöinä koko elämämme ajan. Seurakunta on turvallinen paikka opetella suunnittelemaan ja toiminaan yhdessä, ilmaisemaan omia mielipiteitä ja olemaan myös eri mieltä. Seurakunnassa me pienet ja suuret harjoittelemme toistemme kuuntelemista ja kunnioitusta. Yhdessä pyydämme Taivaan Isän johdatusta ja siunausta elämäämme.

Tule mukaan, ota yhteyttä!

Kerhopaikkaa voi hakea edelleen alla olevasta linkistä ja otamme yhteyttä, kun paikka vapautuu.
Linkki kerhopaikan hakemiseen tästä.

seurakuntapastori
Porvoon suomalainen seurakunta
Lundinkatu 5
06100 Porvoo

Lapsi- ja perhetyö

Perhelähtöisyys seurakunnassa

Perhe ovat ne, jotka ihminen itse kokee perheekseen. Jollekin perhe voi olla aikuiset sisarukset, toiselle ystävät ja kolmannelle puoliso. Perhelähtöisessä seurakunnassa ymmärrämme perheiden monimuotoisuuden rikkautena.

Perheen muodostavat Tilastokeskuksen määritelmän mukaan yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia. Lapsiperheillä taas tarkoitetaan perheitä, joissa kotona asuu vähintään yksi alle 18-vuotias lapsi.

Muuta lapsille ja lapsiperheille liittyvää seurakunnassamme

Syntymäpäivätervehdys 1-4 -vuotiaille

Porvoon suomalaisen seurakunnan varhaiskasvatus lähettää onnittelukortit kaikille 1-4 -vuotiaille jäsenilleen.

Syntymäpäiväjuhlat 5-vuotiaille

Seurakunta järjestää kuluvan vuoden aikana neljä vuotta täyttäville seurakunnan jäsenille syntymäpäiväjuhlat syys-lokakuussa sunnuntaina klo 16 Gammelbackan seurakeskuksella. Kutsu lähetetään lapsen nimellä kotiosoitteseen.

Siunausta koulutielle

Kouluvuoden alkaessa järjesteään kouluun lähtevien siunaaminen.

Vanhemmuuden tueksi

Seurakunnan perheneuvonta