Hiljaisen musiikin iltamessu

ke 17.4. klo 19.00
Kuvassa maalaus keskiajalta, vasemmalla puolella kuoro laulamassa ja oikealla puolella pieni orkesteri jossa urut, lyyra ja harppu.

Porvoon tuomiokirkko

Vanha vokaalipolyfonia soi Porvoon tuomiokirkon holveissa hiljaisen musiikin iltamessussa.

Porvoon suomalaisen seurakunnan kanttorit esittävät messussa venetsialaisen Antonio Lottin ja saksalaisen Johann Crügerin musiikkia.

Iltamusiikin rungon muodostaa Lottin kolmeääninen C-duuri messu sekä milanolaisen Padre Narcison urkuteokset Pastorale ja Sonata. Ohjelman täydentää kaksi gregoriaanista virttä. Messun toimittaa pastori Juhana Sihvo. Ehtoollisavustajana on Ritva Kilpirinne.

Hiljaisen musiikin iltamessu on oiva tilaisuus levähtää keskellä viikkoa ja palata Porvoon tuomiokirkon syntyaikojen musiikilliseen maailmaan.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Porvoon suomalainen seurakunta