Jumalanpalvelus Tuomiokirkossa, striimattuna

Porvoon tuomiokirkko

Kristus on ylösnoussut!

Jumalanpalvelukset välitetään toistaiseksi vain internetissä

Messun toimittajat: Maiju Halmela saarnaa, Iiro Salminen, Helena Halvari, Merja Halmetoja-Sivonen, Minna Wesslund, Jarkko Yli-Annala sekä Katja Ceder, huilu

Linkki lähetykseen: Pääsiäispäivän jumalanpalvelus

Virret:
84:1,5,6
synnintunnustus 704
105: 1,4
85: 1,5,6

Kirkkokolehdin sijasta voit lahjoittaa Kirkon Ulkomaanavun koronakeräykseen:

Kirkon Ulkomaanapu on aloittanut työn koronaviruksen leviämisen estämiseksi toimintamaissaan. Erityisen vaikea tilanne on pakolaisten keskuudessa, sillä puutteelliset hygieniaolosuhteet, korkea asumistiheys, eristämismahdollisuuksien vaikeus ja riittämätön terveydenhuolto voivat aiheuttaa suurta inhimillistä kärsimystä. Kirkon Ulkomaanapu tukee muun muassa Ugandan ja Kenian pakolaisasutusalueiden lapsia ja nuoria, joiden koululuokissa voi olla jopa 200 oppilasta. Hygienian parantaminen näissä olosuhteissa on siis välttämätöntä. Koronakeräyksen varoilla KUA järjestää hygieniakoulutusta oppilaille, opettajille ja hyvinvointikomiteoille, lisää kouluihin ja yhteisöihin käsienpesupisteitä ja hankkii käsidesiä, saippuaa ja desinfiointiaineita sekä painaa koronavirukseen liittyviä infolehtisiä ja tiedottaa radion kautta hygienian tärkeydestä. Lisäksi Kirkon ulkomaanapu tukee vaihtoehtoisen koulutuksen järjestämistä maissa, joissa koulut on suljettu sekä turvallista paluuta kouluun koulujen avatessa jälleen ovensa. Jumala siunatkoon lahjasi.

Lahjoitustavat:
- koronakeräyksen lahjoitussivu: kua.fi/korona
- tilisiirto Kirkon Ulkomaanavun tilille: Nordea, IBAN FI33 1572 3000 5005 04 käyttäen tekstiviitettä "12.4.2020 koronakeräys"
- tekstiviesti APU20 numeroon 16499 (20 €) tai APU10 numeroon 16499 (10 €)
- MobilePay 10257 (lahjoittajan valitsema summa)

KUA:n koronakeräykseen liittyvät tiedot:
1) Rahankeräyksen järjestäjä: Kirkon Ulkomaanapu sr 2) Keräyksellä kerättävien varojen käyttötarkoitus: Koronaviruksen leviämistä estävät toimet 3) Keräyslupanumero: Keräyslupa RA/2019/723, voimassa 1.1.2020-31.12.2024, koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuunottamatta, myöntänyt Poliisihallitus.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Porvoon suomalainen seurakunta