Kokoontumistilat avataan jälleen

Helsingin tuomiokapitulin ja aluehallintoviraston uusien ohjeiden mukaan Porvoon tuomiokirkko ja seurakuntien muut kokoontumistilat voivat avautua toimintaa varten 2. kesäkuuta alkaen. Suurin sallittu määrä kävijöitä riippuu tilan suuruudesta.

Risti kappelissa, sininen taivas.

Tiloissa mahdollisuus säilyttää turvavälit

Aluehallintoviraston ja Helsingin tuomiokapitulin ajalle 2.6.–22.6. tekemän päätöksen mukaan kokoontumisia voidaan järjestää sisätiloissa ja rajatuissa ulkotiloissa ilman henkilömäärärajoituksia.

Sisätiloissa järjestettävissä yli 10 hengen kokoontumisissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus säilyttää turvavälit (2 m) eli välttää lähikontaktia toisiinsa. Tämä tarkoittaa, että noin 150 henkilöä voi kokoontua Porvoon tuomiokirkossa.

Yli viidenkymmenen henkilön ulkotilaisuuksissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus välttää fyysinen kontakti toisiinsa.

Kokoontumisissa seurakunnan tiloissa huomioidaan ajankohtaiset rajoitukset jotta toimintaa voidaan toteuttaa turvallisesti.

Seurakuntien toiminta alkaa taas

Uudet rajoitukset tarkoittavat, että seurakuntien toiminta voi alkaa.

─ Iloitsemme Porvoon hyvään suuntaan kehittyneestä epidemiatilanteesta, joka avaa mahdollisuuden avata toimintaa laajemmin kuin suuressa osaa muuta Uuttamaata.  Samalla on hyvä muistuttaa, että pidetään yhdessä huolta vastuullisella ja terveysturvallisella toiminnalla siitä, että tämä on myös jatkossa Porvoossa mahdollista, sanoo Pontus Salmi, kirkkoherra Porvoon suomalaisessa seurakunnassa.

Jatkamme viruksen estämistä

Jatkossakin on tärkeää käyttää kasvomaskia ja noudattaa hyvää käsihygieniaa viruksen estämiseksi. Muistutamme THL:n ohjeista koronaviruksen estämiseksi. Suojaa itseäsi ja läheisiäsi koronavirustartunnalta. Näillä keinoilla estämme myös uusien virusmuunnoksien leviämistä.
1.    Jos saat oireita, mene koronatestiin ja pysy muuten kotona.
2.    Pidä yli 2 metrin etäisyys muihin ihmisiin.
3.    Huolehdi käsi- ja yskimishygieniasta.
4.    Käytä kasvomaskia, kun liikut paikoissa, joissa on muita ihmisiä
5.    Lataa Koronavilkku-sovellus ja käytä sitä.
6.    Ota rokote, kun vuorosi tulee

Lisätietoja: