Ehdokkaat seurakuntavaaleissa

Seurakuntavaalien ehdokasasettelu on päättynyt torstaina 15.9. klo 16. Porvoon suomalaisen seurakunnan vaaleissa on viisi ehdokaslistaa:

• Rohkeasti usko, toivo ja rakkaus
  • Sana
  • Tässä Ajassa
  • Uudistuva kirkko
  • Villiviini

Ehdokkaita on yhteiseen kirkkovaltuustoon yhteensä 60, seurakuntaneuvostoon 59.

Rohkeasti usko, toivo ja rakkaus

Kirkon arvoja ovat usko, toivo ja rakkaus. Niiden toteuttaminen vaatii toisinaan rohkeutta. Meillä kokoomuslaisilla on rohkeutta ja kykyä tehdä seurakunnissa valintoja, joissa korostuvat merkityksellisyyden, osallisuuden ja yhteisöllisyyden näkökulmat.

Sana

Olemme aktiiviseurakuntalaisia eri hengellisistä taustoista. Rakennamme Jumalan sanan perustalle elävää ja uudistuvaa seurakuntayhteisöä. Painotamme varhaiskasvatusta, diakoniaa, perhe- ja lähetystyötä.  Karijärvi kaikenikäisten käyttöön!

Tässä Ajassa

Toimimme erilaisia, kaikenikäisiä ja eri tavoin uskovia ihmisiä kokoavan seurakunnan ja kansankirkon puolesta.

Uudistuva kirkko

Uudistuva kirkko on sosiaalidemokraattien ja sitoutumattomien valitsijayhdistys. Toimimme sen puolesta, että ketään ei jätetä yksin, kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, kirkko on kaikille turvallinen yhteisö ja tuemme lähimmäisiä lähellä ja kaukana.

Villiviini

Kuuntelemme ihmistä, kohtaamme erilaisuuden rohkeasti ja käymme rakentavaa vuoropuhelua. Meitä yhdistää kristillinen arvomaailma ja rakkaus kotiseurakuntaan. Rakennamme avointa ja kestävää kirkkoa. Katsomme tulevaisuuteen etsien Jumalan tahtoa.

Haluatko muistutuksen, kun on aika äänestää? - Tilaa uutiskirjeemme.

Täytä tietosi ja tilaa Porvoon seurakuntien uutiskirje seurakuntavaaleista, niin muistutamme sinua, kun on aika äänestää ja kerromme, missä Porvoossa voit tehdä sen.

Lähetämme myös muuta tärkeää vaalitietoa, esimerkiksi milloin vaalikone aukeaa.