Uutislistaukseen

Kynttilän Koskelan uhrin muistolle voi viedä Näsinmäen hautausmaan muistolehtoon – ei Tuomiokirkon pihalle

Kynttilän voi viedä Näsinmäen hautausmaan muistolehtoon

Muistolehto hautausmaalla, risti, kynttilät kevättalvella.

Sosiaalisessa mediassa leviävä kampanja Kynttilä Koskelan uhrin muistolle – Seis kiusaaminen ja väkivalta kehoittaa sytyttämään muistokynttilän perjantaina 5.3. kello 18–20 eri paikkakunnilla.

Porvoossa oikea paikka muistokynttilän sytyttämiselle on Näsinmäen hautausmaa. Kynttilän voi sytyttää muistolehdossa, joka sijaitsee Näsinmäentien portin läheisyydessä.

Porvoon Tuomiokirkon pihalla on turvallisuussyistä kielletty kaikenlainen tulenteko. Tästä syystä halutaan viestiä, että kynttilöitä viedään Näsinmäen hautausmaalle.

Muistokynttiläkampanjan takana on Facebook-ryhmä Kynttilä Koskelan uhrin muistolle – Seis kiusaaminen ja väkivalta.

Kirkko Porvoossa ei ole järjestäjänä.

2021-03-04 14:43:49.0