Yhteinen kirkkoneuvosto 18.2: useampi rakennus myyntiin - Kiinteistötoimen organisaatiouudistus jätettiin pöydälle.

Porvoon seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui 18.2.2021. Tässä nostamme esiin joitakin päätöksistä.

Päätös tilojen myymisestä

Yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui torstaina 18.2. ja hyväksyi usean kiinteistön myynnin. Tässä pannaan täytäntöön yhteisen kirkkovaltuuston 28.1. tekemä yksimielinen päätös.

Kokouksessa päätettiin, että viranhaltijat saavat panna toimeen myyntiprosessin seuraavista kohteista:

1.    Näsinmäen keltainen talo ja tontti n. 500 - 1000 m2 hallinnanjakosopimuksella, osoitteessa Näsinmäentie 6, Porvoo
2.    Kappalaisen talo ja rakennuspaikka, osoitteessa Suomenkyläntie 3, Porvoo
3.    Näsinmäen Honkala ravintolarakennus kaupungin vuokratontilla, osoite Näsinmäentie 7 , Porvoo
4.    Pellingin talonmiehen talo ja rantaosuuden sisältävä tontti n. 5000 m2 hallinnanjakosopimuksella, osoite Jivikintie 18 Pellinki.

Myynti toteutuu tarjousten perusteella, ja Porvoon seurakuntayhtymä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä tarjouksia.

Lisätietoja:
Sari Mankinen

Kiinteistötoimen organisaatiouudistus jätettiin pöydälle

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti 21.1.2021 aloittaa yhteistoimintamenettelyn Porvoon seurakuntayhtymän kiinteistötoimessa. Tavoitteena on tehostaa toimintaa, tehdä muutoksia työsopimuksiin ja osin ulkoistaa palveluita. Muutosten avulla pyritään vuotuisiin 150 000 euron säästöihin palkkakustannuksissa.

–Tehostamistarve pohjautuu toimintaympäristön muutoksiin, joka osittain liittyy kiinteistöstrategian päivitykseen. Samassa kokouksessa 21.1. yhteinen kirkkoneuvosto on päättänyt usean seurakuntayhtymän omistaman kiinteistön myynnistä. Huollettavan kiinteistökannan pieneneminen tulevaisuudessa tarkoittaa myös muutoksia kiinteistötoimen tehtävissä, Rebecca Haaranen, ma. toimitilainsinööri seurakuntayhtymässä sanoo.

─ On myös todettu tarve monipuolistaa kaikkien kiinteistötoimessa työskentelevien henkilöiden palvelukuvauksia, jotta palvelusta saadaan entistä joustavampaa toiminnan tarpeisiin.

Päätösehdotuksen mukaan yhteisen kirkkoneuvoston piti päättää kiinteistötoimen uudesta organisaatiomallista. Keskustelun jälkeen yhteinen kirkkoneuvosto päätti jättää asian pöydälle. Asia käsitellään uudestaan yhteisen kirkkoneuvoston ylimääräisessä kokouksessa torstaina 25.2.

Lisätietoja:
Karl-Johan Wickström
Rebecca Haaranen

Koko pöytäkirja on luettavissa nettisivuillamme, kun se on valmis.

Thu Feb 18 19:31:00 EET 2021