Lisää turvallisuutta Porvoon tuomiokirkolla

Porvoon tuomiokirkolla on nykyisin lahjoituksena saatu sydäniskuri-laite.

Lions Club Porvoo-Borgå on yhteistyössä naapuriklubiensa kanssa lahjoittanut kolme sydäniskuria kaappeineen Porvooseen. Iskurit on sijoitettu Porvoon tuomiokirkkoon, Kokonhalliin ja Gammelbackan ostoskeskukseen. Sydäniskuri eli defibrillaattori on laite, jonka avulla sydänpysähdyspotilaan elvytys voidaan aloittaa turvallisesti ja tehokkaasti ennen kuin hoitoalan ammattilaiset ehtivät paikalle.

Lahjoitukseen ovat osallistuneet LC Porvoo-Borgå, LC Porvoo Borgoensis, LC Porvoo mlk /Borgå lk ja LC Porvoo Blanka. Iskurihankintaa on avustanut taloudellisesti myös Lions-liittoa lähellä oleva Arne Ritari Säätiö.

- Lions-liitto päätti 2018 kampanjasta, jonka tavoitteena on sydäniskureiden määrän lisääminen Suomessa. Selvitimme Porvoon tilanteen ja valitsimme kohteet, joissa liikkuu arjessa ja tapahtumissa huomattava määrä porvoolaisia, LC Porvoo-Borgån presidentti Samu Karvala kertoo.

Koronaviruspandemian vuoksi lahjoituksen julkistaminen pitkittyi hiukan suunnitellusta, mutta laitteet ovat nyt kohteissaan ja käyttövalmiina.

Porvoon sydäniskurien sijaintipaikat voi tarkistaa nettiosoitteesta defi.fi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Porvoon tuomiokirkolla defibrillaattorin vastaanottivat Porvoon seurakuntayhtymän puolesta (kuvassa vasemmalta alkaen) ylivahtimestari Tero Liljamo ja ma. toimitilainsinööri Rebecca Haaranen. Lionsien puolesta laitetta olivat luovuttamassa Leo Ahonen puolisoineen, Samu Karvala, Jari Salonen ja Mai-Britt Jokela.
Kuva: Hanne Sorvari

2020-06-24 11:39:19.0