Uusi julkisivuvalaistus Porvoon tuomiokirkkoon

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 14.12. teettää julkisivuvalaistuksen uudistuksen Porvoon tuomiokirkolla.

Havainnekuva valaistettu kirkko.

Porvoon tuomiokirkon julkisivuvalaistus uudistetaan. Investointisuunnitelmassa vuodelle 2024 on varattu 100 000 euroa tätä tarkoitusta varten. Nykyinen valaistus on tullut käyttöikänsä päähän. Se ei myöskään vastaa nykyisiä energiatehokkuustavoitteita.

SunEffects Oy on kehittänyt alustavan valaistuskonseptin ja työstänyt sitä kommenttien pohjalta.

Konsepti painottaa Porvoon tuomiokirkon arkkitehtuurin ja historiallisen luonteen kunnioittamisen ja korostamisen tärkeyttä, samalla kun pidetään mielessä turvallisuus, toiminnallisuus ja ympäristöystävällisyys, sanoo Krista Eloneva, Porvoon seurakuntayhtymän kiinteistö- ja hankintapäällikkö.

Museovirasto on ollut mukana valmistelutyössä ja tuomiokirkon alueen kehittämisryhmä on myös antanut palautetta.

Kokouksessa esiteltiin kaksi valaistuksen toteutussuunnitelmaa ja molemmat ehdotukset päätettiin lähettää museovirastoon lausuntoa varten. Kun suunnitelma on valmis, hankinta kilpailutetaan.

Lisätietoja:

Krista Eloneva

Seurakuntayhtymän rekrytoinnit ovat tuottaneet tulosta

Porvoon seurakuntayhtymä on rekrytoinut uutta henkilökuntaa sekä kiinteistötoimeen että hallintovirastoon.

Yhteinen kirkkoneuvosto on valinnut

• Hannu-Pekka Huohvanaisen tekniseksi kiinteistönhoitajaksi kiinteistötoimeen