Messu kynttilän valossa Porvoon tuomiokirkossa Earth Hourin aikana lauantaina 25. maaliskuuta klo 20.30

Kansainvälinen Earth Hour -kampanja tapahtuu lauantaina 25.3. klo 20.30–21.30. Porvoon seurakunnat osallistuvat kampanjaan sammuttamalla Porvoon seurakuntakodin ja Porvoon tuomiokirkon julkisivuvalot. Tuomiokirkossa vietetään kaksikielistä messua.

earht hour laura karlin.jpeg

Earth Hour on WWF:n kansainvälinen kampanja ja tavoitteena on tuoda ihmiset yhteen keksimään yhdessä ratkaisuja ilmasto- ja ympäristökriisiin. Yksityishenkilöitä, yrityksiä ja organisaatioita kehotetaan osallistumaan sammuttamalla turhat valot kampanjatunnin aikana merkiksi siitä, että meidän täytyy pitää huolta ympäristöstämme.

Kaksikielinen Taizé-tyylinen messu Porvoon tuomiokirkossa

Porvoon seurakunnat osallistuvat perinteisesti Earth Houriin. Porvoon seurakuntakodin ja Porvoon tuomiokirkon julkisivuvalot sammutetaan.

Samaan aikaan seurakunnat kutsuvat meditatiiviseen Taizé-tyyliseen messuun Tuomiokirkossa. Messussa ovat mukana papit Laura Mäkelä ja Claus Ståhlberg. Musiikista vastaavat kanttori Anne Hätönen ja viulisti Elina Mieskolainen.

Ekopaasto on käynnissä pääsiäiseen asti ja sen teemana on arjen tekoja ja toivon sanoja

Ekopaasto on evankelis-luterilaisen kirkon paastokampanja, joka tarjoaa uusia näkökulmia perinteiseen paastoon. Ekopaasto nostaa esiin ympäristöstä huolehtimisen, kohtuullisuuden ja kestävän elämäntavan. Tänä vuonna teemana on arjen tekoja ja toivon sanoja.

Kampanja näkyy netissä ja sosiaalisessa mediassa.

Lisätietoja:

Anne Hätönen