Earth Hour sammuttaa jälleen Tuomiokirkon valot  -  Sitä ennen kuunnellaan lauluesityksiä ja Petteri Saariota

Porvoon ensimmäinen Earth Hour -konsertti pidetään Porvoon Tuomiokirkossa lauantaina 26. maaliskuuta klo 20.00.

maapalloja.

Konsertissa puhuu porvoolainen luontodokumentaristi Petteri Saario, ja siinä esiintyvät nuorten kuoro Sancti Amici sekä Lauluyhtye Frida. Ohjelmia myydään WWF:n hyväksi hintaan 5 euroa.
Konsertilla kunnioitetaan luontoa sävelin, sanoin ja kuvin. Valot sammuvat Tuomiokirkon pihalla ja sisätiloissa klo 20.30.

Earth Hour on WWF:n kansainvälinen kampanja, jolla kiinnitetään huomiota ympäristökysymyksiin. Yksityishenkilöitä, yrityksiä ja organisaatioita kehotetaan osallistumaan yhteisiin talkoisiin sammuttamalla valot muistutukseksi siitä, että meidän täytyy pitää huolta ympäristöstämme.

Earth Hour -tapahtumaan osallistuminen on osa seurakuntayhtymän ympäristötyötä. Porvoon seurakuntayhtymälle myönnettiin kirkon ympäristödiplomi joulukuussa 2020.

Juuri nyt on pääsiäistä edeltävä kristillisen paaston aika, ja siihen liittyen meneillään on myös Ekopaastokampanja, jolla nostetaan esiin huolenpitoa ympäristöstä.

Lisätietoja konsertista:
Minna Wesslund