Tule mukaan laulamaan joulumieltä Porvooseen!

Kauneimmat joululaulut ulkona Kaupungintalon edustalla Raatihuoneenkadulla tiistaina 21.12. klo 18:00.

Karuselli ja joulukuusi, tori, piirretty.

Yhteen tuleminen ja perinteisiin nojaaminen edistää henkistä hyvinvointia ja antaa toivoa

─ Tiedostamme vakavan koronatilanteen. Samalla tiedämme, että ihmisten henkiselle hyvinvoinnille, erittäin tärkeää on yhteisöllisyys. Siksi haluamme tarjota mahdollisuuden tulla yhteen, laulaa perinteisiä joululauluja ja tehdä hyvää, kertoo Pontus Salmi, Porvoon suomalaisen seurakunnan kirkkoherra

Tapahtuma toteutetaan terveysturvallisuus huomioiden:
Bändin esiintymislavan edessä oleva katsomo on jaettu lohkoihin ja henkilökunta ohjaa yleisöä niihin. Kehotamme yleisöä käyttämään kasvomaskia tilaisuuden aikana.

Paikallinen orkesteri virittää joulutunnelman

Joululauluja tapahtumassa säestää porvoolaisista muusikoista koottu bändi kanttori Kaisa Sidoroffin johdolla.

─ Haluamme tukea paikallisia muusikoita, joilla on ollut tosi kovat ajat viime vuodet. Nyt on hetki, jolloin hetkeksi unohdetaan huolet ja lauletaan yhdessä joulumieltä Porvooseen, sanoo Sidoroff.

Bändissä mukana ovat Emil Luukkonen, koskettimet, Leena Luukkonen, laulu, Puro Paju, basso, Jani Kuparinen, rummut sekä Niko Paakkunainen, saksofoni.

─ Laululistalle on valittu rakkaimpia ja suosituimpia joululauluja, kuten Sydämeeni joulun teen, Tulkoon joulu, En etsi valtaa loistoa ja Jouluyö, juhlayö. Suurin osa lauluista lauletaan suomeksi mutta mukana on säkeistöjä myös ruotsiksi, kertoo Sidoroff.
Laulujen sanat heijastetaan lavan yhteyteen screenille, josta niitä on helppo seurata mukana.
Auttaminen antaa joulumieltä

Tilaisuudessa voi osallistua kolehtiin kehitysmaiden lasten hyväksi joko MobilePaylla lähettämällä haluamasi summan numeroon 61408 tai antamalla paikan päällä käteislahjoituksen.

─ Koronapandemian ja ilmastokriisin suurimmat kärsijät ovat kehitysmaiden lapset. Kauneimmat joululaulut -kolehtien tuotolla Suomen Lähetysseura tukee syrjittyjä vähemmistöihin kuuluvia ja äärimmäisessä köyhyydessä kärsiviä lapsia yli 20 maassa, sanoo Pontus Salmi.
Tule mukaan!

─ Olemalla yhdessä, mutta tietysti varovaisesti, laulaminen ja toisten auttaminen antaa meille toivoa. Tulkaa mukaan, toivottavat Kaisa Sidoroff ja Pontus Salmi.

Tilaisuuden juontavat pastori Andreas Lundgren ja kanttori Kaisa Sidoroff.

Tarkistathan vielä ennen tilaisuutta ajankohtaiset tiedot kotisivuiltamme www.porvoonseurakunta.fi

Lisätietoja:
Pontus Salmi p. 050 521 6046

Joululaulutapahtuma Facebookissa: Kauneimmat joululaulut kaupungintalon edustalla - De vackraste julsångerna utanför stadshuset | Facebook

2021-12-16 16:13:06.0