Tuomiokirkossa 14. elokuuta messussa siunataan kouluunlähtijöitä ja muitakin halukkaita

”Siunaus tekee hyvää niin lapsille kuin aikuisille! ”

siunaus, kaikki ihmiset, lapset, koulutie.

Porvoossa on perinteisesti siunattu koulutielle lähtijöitä. Tämä perinteinen koulutielle siunaaminen tapahtuu sunnuntaina 7. elokuuta klo 15 Pikkukirkossa.

Tänä vuonna konseptia on laajennettu siten, että seuraavan sunnuntain messussa siunattavaksi voivat tulla pienten koululaisten lisäksi myös kaikki ne, jotka kokevat tarvetta tulla siunatuiksi.

-Erikoista tässä 14. elokuuta pidettävässä messussa on se, että sen yhteydessä järjestetään mahdollisuus tulla siunattavaksi alttarille, Porvoon suomalaisen seurakunnan vs. seurakuntapastori Annaleena Piepponen kertoo.

-Siunaamiseen ovat tervetulleita koulutielle siunattavat eli koulunsa juuri aloittaneet tai esimerkiksi he, joilta on koronan takia jäänyt kouluun siunaaminen väliin aikaisempina vuosina.

-Siunattaviksi saavat myös tulla kaikki he, jotka kokevat, että haluavat siunausta omaan elämäntilanteeseensa. Esimerkiksi jos on aloittamassa uudessa työssä, harrastuksessa tai muuten omassa elämässä on alkamassa uusi vaihe.

Mikään elämänvaihe ei pastori Piepposen mukaan ole liian pieni tai vaatimaton siunaamista ajatellen.

-Jo se, että on palailemassa töihin kesälomalta on asia, joka voi vaatia mieleltä aika paljon. Siinäkin hetkessä siunauksesta voi saada tukea. Siunaus tekee hyvää niin lapsille kuin aikuisille!

Siunauksen toimittavat pastori Annaleena Piepponen sekä vs. nuorisotyönohjaaja Anna-Maria Eilittä.

Koulutielle siunatuille on tarjolla kirjalahja ja pillimehu siunaushetken jälkeen.

Messu on suunniteltu niin, että siunausosuus on messun alussa ja sen jälkeen lapset voivat halutessaan siirtyä kirkkopihaan saamaan lahjat ja mehut.

Erityistä tässä 14. elokuuta pidettävässä messussa on lisäksi myös se, että saarnan pitää Unkarin piispa Péter Kondor. Saarna on vasta siunausosuuden jälkeen.

2022-08-03 11:24:00.0