Hiljaisuuden jooga

ma 9.10. klo 18.00 – ma 9.10. klo 19.30

Porvoon seurakuntakoti

Hiljaisuuden jooga ® on kristillisen joogan muoto, jossa yhdistyvät lempeä kehollinen harjoitus, mielen rauhoittuminen ja hengellisyys. Kehon ja mielen kokonaisvaltaisessa harjoituksessa on joogaliikkeitä, rukouksia ja kohtia Raamatusta. Hiljaisuuden joogaa ohjaa pappi Ulla Lumijärvi seurakuntakodin 4. kerroksen kappelissa. Ota mukaasi oma joogamatto, viltti ja vesipullo, sekä löysät tai joustavat vaatteet. Meillä on yksi lainamatto, jos haluat tulla kokeilemaan mutta sinulla ei ole omaa mattoa. Osallistuminen on maksuton.

Hiljaisuuden joogan ® on kehittänyt sairaalapappi Heli Harjunpää. Hiljaisuuden joogassa hengityksellä rauhoitetaan kehoa ja meditaatioissa tai mietiskelyissä voidaan taas saada mieltä rauhoittumaan ja rentoutumaan. Hiljaisuuden joogassa liitytään mystiikan teologiaan, kokemuksellisuuteen, kuuntelevaan rukoukseen ja kontemplaatioon. Harjoitukset ovat hiljaisuuden viljelyä koko olemuksella – keholla, mielellä ja hengellä. Niissä avaudutaan kohden sisäistä hiljaisuutta, joka on hengellinen ulottuvuus, jossa mieli hiljenee ja tulee tilaa Jumalan läsnäolon kokemiselle. Ne ovat yhtenäinen meditatiivinen kokonaisuus, miniretriitti.

• Aikuisille Aikuisille
  • Nuorille Nuorille