Bergå Folk Project

ti 13.6. klo 13.00
Bergå Folk Project

Pikkukirkko

Neljä muusikkoa, kaksitoista instrumenttia, kahdeksan laulettua kieltä. Näistä elementeistä syntyy Bergå Folk Project, kansanmusiikin ammattilaisten muodostama palkittu kokoonpano.

Yhtyeen ohjelmiston taustalla on italialaisen säveltäjä Luciano Berion nykymusiikin kentällä suuren suosion saavuttanut Folk Songs -sarja.  Beriota inspiroineet kansanlaulut tuodaan takaisin kansanmusiikkijuurilleen uusilla, innovatiivisilla sovituksilla. Kansainvälinen, kahdeksalla kielellä laulettu ja kahdellatoista instrumentilla soitettu ohjelmisto tarjoaa kuulijoille useita maailman- ja kansanmusiikin suuntauksia, tuntuvia tulkintoja ja leukoja loksauttavaa menoa!

Bergå Folk Projectin samanniminen esikoislevy palkittiin Emma-patsaalla vuoden 2022 parhaana kansanmusiikkilevynä. Yhtyeessä soittavat ja laulavat Aili Järvelä, Iida Savolainen, Esko Grundström ja Topi Korhonen.

Vapaa pääsy

• Musiikki Musiikki

VIRKAVAPAALLA johtava kanttori
Lundinkatu 5
06100 Porvoo

Vapaapäivät ovat yleensä maanantai ja tiistai.