Kesämusiikkia tuomiokirkossa

to 8.6. klo 19.00
Arpa Oscura

Porvoon tuomiokirkko

Turkulaisen vanhan musiikin yhtye Arpa Oscuran keskeisin ohjelmisto on 1600-luvun italialainen monodia, mutta illan ohjelmassa on mukana myös sekä vanhempaa että uudempaa musiikkia. Yhtyeen jäsenet ovat multi-instrumentalisti, sopraano Anneliina Rif, joka soittaa tässä konsertissa myös nokkahuilua, ja Tuomas Kourula, jonka soittimena konsertissa ovat teorbi ja barokkikitara. Yhtyeen musisoinnille on leimallista herkkyys tekstille ja sointivärille, alttius antautua intuition johdatettavaksi sekä pyrkimys löytää paperille painettujen nuottien takaa niiden alkuperäinen, pyhä tai maallinen inspiraatio. Konsertin nimi on vuoden 1625 Venetsiassa painetun laulukokoelman mukaan Pyhä seppele, Ghirlanda sacra, josta konsertissa myös kuullaan esimerkkejä. Tähän kokoelmaan oli koottu ajan taitavimpien säveltäjien teoksia, joiden vahvat tunnelmat heräävät eloon Arpa Oscuran tulkinnoissa.

Vapaa pääsy, ohjelma 5 euroa

Borgå svenska domkyrkoförsamling, Porvoon suomalainen seurakunta