Via Crucis -konsertti

pe 7.4. klo 20.00
Via Crucus-juliste.

Porvoon tuomiokirkko

Via Crucis -konsertti Hiljennytään pitkäperjantain iltaan Porvoon Via Crucis -näytelmän musiikin sekä Raamatun tekstien myötä

Pitkäperjantaina 7.4 klo 20 järjestetään Via Crucis -konsertti Porvoon tuomiokirkossa, jossa kuullaan Porvoon oman pääsiäisvaellusnäytelmän musiikkia. Sitä ovat säveltäneet Porvoon omat kanttorit Mikael Helenelund, Jarkko Yli-Annala ja Minna Wesslund.

Porvoon oratoriokuoron laulajia johtaa Kaisa Sidoroff, urkurina on Anne Hätönen ja laulusolistina Jeesuksen roolissa Markku Pihlaja. Mukana on myös vaskikvartetti Porvoo Brass Kollektiv. Pitkäperjantain tapahtumat ja musiikki limittyvät Rebecka Stråhlmanin ja Juhana Sihvon lukemilla Raamatun teksteillä. Konsertin yhteydessä esitetään kirkon asehuone-eteisessä diaesitys pääsiäisvaellukselta 2019. Sisäänpääsy on ilmainen, mutta vapaaehtoisen ohjelmamaksun kautta voit tukea Via Crucis Porvoo -yhdistystä järjestämään vaellusnäytelmän jälleen vuonna 2025.

Järjestäjänä Via Crucis -tukiyhdistys Borgå ja Porvoon ev. lut. seurakunnat.
Vapaa pääsy, käsiohjelma 10€.