Pikkukirkko

Punainen puukirkko.

Kirkkotori 1, 06100 Porvoo

Varaa Pikkukirkko juhliin ja tilaisuuksiin

Pikkukirkossa on tilaa 170 henkilölle. Kirkossa voi järjestää kirkollisia tilaisuuksia, kuten vihkimisiä, kastetilaisuuksia ja hautaan siunaamisia, mutta se sopii hyvin myös pienempiin konsertteihin ja kulttuuritapahtumiin.

Pikkukirkko on punaiseksi maalattu lämminhenkinen puukirkko, joka sijaitsee Porvoon tuomiokirkon ja kellotapulin vieressä lehmusten ja jykevien kivimuurien ympäröimällä pihalla.

Pikkukirkko vihittiin käyttöön vuonna 1740, se toimi aikaisemmin vain suomalaisen seurakunnan kirkkona.

Vuonna 1964 Pikkukirkko meinattiin purkaa, mutta onneksi kirkkovaltuusto kumosi aiemman purkupäätöksensä ja kirkko päätettiin kunnostaa vuonna 1972.

Kunnostustyöt tehtiin vuosina 1973–1974 professori Nils Erik Wickbergin johdolla, ja kirkko vihittiin uudelleen käyttöön 10. maaliskuuta 1974.

Pikkukirkko oli kovassa käytössä tuomiokirkon palon jälkeisen jälleenrakentamisen aikana.

Alttarin krusifiksi on 1700-luvulta ja kaksi muuta alttaritaulua 1800-luvulta. Urut on rakentanut Bror Axel Thulé vuonna 1887 ja niissä on kahdeksan äänikertaa. Saarnatuoli on 1800-luvulta ja kyntteliköt on ostettu vuonna 1880.

Induktiosilmukka Induktiosilmukka
wc wc

Kysy lisää tai tee varaus!

Voit lähettää varauspyynnön tai kysymyksiä tällä lomakkeella.

Muista jakaa yhteystietosi, että voimme olla sinuun yhteydessä.

Halautko varata tilan? Kerro mikä tila, milloin ja minkälaisesta tilaisuudesta on kyse.