Näsinmäen siunauskappeli

Yli sata vuotta sitten rakennettu Näsinmäen siunauskappeli sijaitsee keskellä puistomaista hautausmaata. Sen pieneen ja kauniiseen saliin mahtuu vain noin 90 hautajaisvierasta, joten se sopii etenkin intiimeihin tilaisuuksiin.

Valtaosa Porvoon vainajista siunataan Näsinmäen hautausmaan siunauskappelissa. Suurempiin hautajaisiin suosittelemme esimerkiksi Vanhassa Porvoossa sijaitsevaa Porvoon tuomiokirkkoa tai Pikkukirkkoa.

Näsinmäen siunauskappelin historia

Näsimäen siunauskappeli rakennettiin vuonna 1907 ja se vihittiin käyttöön 13.10. Sen suunnitteli arkkitehtuuriprofessori Gustaf Nyström, rakensi Suomen vanhimman hautakiviveistämön perustaja Fredrik Wilhelm Berglöf, ja lahjoitti seurakunnalle kauppaneuvos Johannes Askolin ja kauppias Oskar Simolin.

Siunauskappelin urut on rakentanut Suomen johtava kirkkourkujen valmistaja Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy.

Kysy lisää tai tee varaus!

Voit lähettää varauspyynnön tai kysymyksiä tällä lomakkeella.

Muista jakaa yhteystietosi, että voimme olla sinuun yhteydessä.

Halautko varata tilan? Kerro mikä tila, milloin ja minkälaisesta tilaisuudesta on kyse.